Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

TIETOINEN LÄSNÄOLO ITSELLE

Lisätty 11.12.2019

Asetu mukavaan rentoon, mutta silti ryhdikkääseen, asentoon. Voit seistä tai käydä istumaan - kumpi tuntuu sinusta paremmalta. Voit harjoituksen etenemisen opittuasi sulkea silmäsi harjoituksen ajaksi; tämä helpottaa yhteyden luomista omaan itseesi ja tuntemuksiisi.

Harjoituksessa kiinnitetään huomio omiin ajatuksiin, tunteisiin ja tarpeisiin. Riittää, että tulet tietoisiksi niistä yrittämättä muuttaa tai arvioida niitä mitenkään.

 

1.  Vaihe - Tunteet

-  Tuo käsi sydämellesi.

-  Nimeä ne keholliset tuntemukset ja tunteet, joita koet juuri nyt.

    Ota rauhallinen ja syvä hengenveto.

 

2. Vaihe - Tarpeet

-  Tuo käsi vatsallesi.

-  Pyri tunnistamaan se tarve tai ne tarpeet, jotka ovat ajatustesi ja tunteidesi taustalla.

    Ota rauhallinen ja syvä hengenveto.

 

3. Vaihe - Pyynnöt

-  Vie kämmenet vatsalta eteesi ja avaa ne kämmenet ylöspäin valmiiksi vastaanottamaan.

- Nimeä mikä tahansa pyyntö, joka mieleesi nousee, kun olet saanut yhteyden tunnistamiisi tarpeisiin.
    Se voi olla pyyntö itsellesi tai jollekin tuntemallesi henkilölle.

   Hengitä rauhallisesti ja avaa silmäsi, jos olit sulkenut ne.

   Jos haluat, voit kirjoittaa pyyntösi ylös, jotta se jää mieleesi.

 

- RMV kouluttaja Anna Grant

 

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?